Bluesfest

vrijdag 25 juli 2014



Ik wilde Lief verrassen, daar had ik 20 jaar nadat de vlam in de pan sloeg alle reden toe. Niet dat we voor een feestje hier een reden nodig hebben, maar deze keer had ik er één. Toeval of niet, net op het moment dat ik daarop zat de broeden, kreeg ik de kans om Lightnin Guy naar hier te lokken. De meest lichtende ster aan de Belgsiche blueshemel zag dat wel zitten om in onze hof het gitaarminnende Lief te komen verrassen. 



De verrassing werd dan wel vroegtijdig deskundig verknald door Zoon, maar het feestje was er niet minder om. Guy trakteerde ons met zijn gitaar, mondharmonica en lapsteel op een onvergetelijk avondje bluesmuziek. Hij slaagde erin om de avond virtuoos op te bouwen. In het begin kregen we rasechte blues die recht naar onze ziel ging, op het einde van de avond stond iedereen te heupwiegen - to the left and to the right en zorgde hij voor flink wat ambiance. Toen Guy Zap en de juffrouw zag shaken kreeg hij prompt het idee om zich op de markt van de fitnessvideo's te storten.



Uiteindelijke hoogtepunt was de jamsessie. Zoon en Lief met gitaar en nichtje met saxofoon werden erbij gehaald en samen speelden ze een heuse blues-jamsessie met solo's en al als afsluiter.
Dat het de moeite is om die bruisende Guy aan het werk te zien wist ik al, maar ik denk dat de andere aanwezigen na zaterdagavond daar ook wel van overtuigd zijn. 

2 opmerkingen:

  1. Waw!!! Dat is pas een leuke verrassing!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, nu heb ik nog meer spijt dat ik er niet kon bijzijn. Waren om half twaalf terug vrij in Antwerpen, en heb nog even getwijfeld om langs te komen.

    BeantwoordenVerwijderen