Volg je hart

dinsdag 31 december 2013


Volg je hart in 2014! 
Hopelijk brengt het jou op bijzondere plekken,
waar je volop kan genieten samen met lieve mensen.
Dat is mijn nieuwjaarswens voor jou.

Familie en vrienden kregen een hart in hun brievenbus, omdat echte kaartjes en vooral zelfgemaakte toch altijd nog leuker zijn dan virtuele wensen.


Ik vond de oude atlassen in een doos met "gratis" erop op een rommelmarkt, 2 stuks, net dezelfde als mijn oude schoolatlas. Een half jaar lagen ze te wachten in mijn papierkast tot ik het idee kreeg voor deze nieuwjaarskaartjes. Een stukje Thailand voor broer die naar een grote reis uitkijkt, Galicië voor de Jongste die al popelt om met haar schoolvriendjes op avontuur te vertrekken en Indië voor de Noorse vriendin die daar haar hart verloor. Maar de meeste vrienden kregen een willekeurig kaartje, want uiteindelijk is de plek nog het minst belangrijk.


Ze zijn erg simpel te maken: je knipt harten uit stevig papier, lijmt er een stukje kaart uit een oude schoolatlas op en je knipt daarna het hart mooi uit. Knip er een gaatje in (ik gebruikte hiervoor een ledergaatjestang omdat mijn perforator niet ver genoeg over het hart kwam) en knoop er een koordje of lintje aan. Je kan zulke kaartjes in allerlei vormen maken: een ster, een driehoek, een boom, een label... Ook oude kinderboeken, woordenboeken of encyclopedieën leveren  originele kaartjes op.

Gelukkig Nieuwjaar!
Lies, Lief, Zoon, Dochter en Jongste x

11 opmerkingen:

  1. Persoonlijk vind ik deze een van de meest geslaagden die ik hier in blog-land tegen kwam!
    Voor jou en je dierbaren een jaar waarin je volop je hart mag volgen!!!
    Liefs, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn toffe wensen! (Voor ons: Galicië voor een nieuwe Camino naar Compostela)
    En voor jullie: Prosit Neujahr!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een origineel en "hartelijk" kaartje! Een ideetje om zeker te onthouden! Op alweer naar de Kringloop!;)
    Fijn eindejaar en alle goeds in 2014!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De allerbeste wensen voor 2014! Mooie kaartjes heb je gemaakt.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook voor jou de allermooiste wensen: doen wat je voelt dat je goed doet, niet te veel bezig zijn met mensen die energie vreten en des te meer met mensen die energie geven! xxx (An)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die goede raad bewaar ik dit jaar in mij hart, dank je lieve an!

      Verwijderen
  6. 'Volg je hart', als dat geen mooi motto is voor 2014. Happy Newyear!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie wens+kaart, gelukkig nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi en warm idee! Een heel fijn en creatief 2014 gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel fijne mooie wensen komen ook jouw richting uit !

    BeantwoordenVerwijderen