Oslo

vrijdag 15 maart 2013

Een half dagje en 2 avonden had ik de voorbije 5 dagen vrij, de rest van de tijd werd er naarstig gewerkt aan de internationale projecten. Als je die vrije uurtjes dan in Oslo kan doorbrengen hoor je mij niet klagen...




indrukwekkende originele vikingschepen
Vikingskiphuset Bygdøy





Adembenemende sculpturen in het beeldenpark





veel architecturaal genot op, rond en in het





avondwandeling, culinaire hoogstandjes
en gezellige avondlijke uren in de buurt
Aker Brygge - Tjuvholmen

Meer concrete tips voor een reis naar Oslo bewaar ik voor jullie hier! En de echte herinneringen daar.

20 opmerkingen:

  1. Wauw! Ziet er supermooi uit, ik ben benieuwd naar je tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat ziet dat er prachtig uit, ik,krijg al zin. Bedankt voor de tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog nooit geweest in Oslo, maar met jouw berichtje en je tips krijg ik er zin in.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben met geen knuppel naar Scandinavië te krijgen (koud, dure drank) maar deze foto's maken me aan het twijfelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waw, ziet er zo mooi uit. Zou ook zelf nooit op Oslo komen wegens dezelfde redenen, maar misschien toch maar?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er helemaal mijn ding uit :)
    Dat is het leuke aan bloggen dat je al dat moois deelt met ons :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, er is genoeg te zien in Oslo!
    Maar Trondheim is nog mooier vind ik zelf.

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Trondheim? Dat moet dan op mijn lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ow...stiekem een beetje jaloers! Wat ziet dat er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En het gezelschap viel toch ook mee, mag ik hopen? Want daarover zeg je niks. Schoon schoon. Maar Oslo is zo ver!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gezelschap was talrijk (altijd een voordeel) én zéér internationaal (altijd spannend) en dus Top!!

      Verwijderen
  11. Mooi mooi mooi, maar ik denk dat Scandinavië mij hoe dan ook wel zou liggen (buiten de prijzen en de zomerse muggen dan)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. de scandinavische prijzen liggen niemand, vooral de Noorse niet!! Schandalig duur...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. één voordeel heeft het wel: zat wordt ge ginder niet, als ge 10 euro voor een pintje moet betalen.

      Verwijderen
  13. Mijn ventje spreekt daar ook al zo lang over om eens een keer naar toe te gaan, de foto's spreken voor zich, mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hola, gelukzakske gij! Uit de beelden spreekt alvast een niet snel te vergeten ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Amai, en wat een zonneke ginder!
    Bergen al gedaan? Dat vind ik zelf nog mooier en gezelliger.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. buiten oslo alleen nog maar de oslofjord, vind ik ook al de moeite. Voor het vervolg zal ik nog eens terugmoeten, dat is inderdaad veelbelovend.

      Verwijderen
  16. Dat zal wel! Wij deden Zweden en Denemarken met school en ik vond dat ook super. Scandinavië rocks! (en de prijzen spijtig genoeg ook...)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Im hoop dat het dan gaat lukken met de lp-bakjes! (vast wel!). Leuk om weer eens Noorwegen foto's te zien. We gingen vroeger toen ik nog een klein lief kindje was ieder jaar naar Noorwegen, omdat mijn oom getrouwd was met een Noorse. Dus ik heb daar al heel wat gezien. Maar als kind waarder je dat soort dingen toch wat minder dan dat ik het nu zou doen....

    BeantwoordenVerwijderen