Winterrok

zaterdag 10 december 2011

SSSst... Stil hé was het hier de voorbije weken, maar schijn bedriegt, Zo'n blogje lijkt wel een barometer voor de rest van mijn leven: als hier niks te beleven valt, is de hel uitgebroken. De afgelopen weken feestte ik, reisde ik, zwaaide ik de sint en zijn pieten uit, sloofde ik me uit voor een paar internationale projecten, verbeterde ik en maakte ik stapels examens die straks ook weer verbeterd moeten worden.  Kortom geen tijd om te bloggen ...
Naaien én haken lukte maar net heel eventjes tussendoor, maar zoals jullie weten schiet dat dan totaal niet op. Deze rok was dan ook meer dan een maand lang "work in progress": nu eens een naadje, dan een stuk rits, dan weer de voering. Enfin: ge kent dat wel, met een diepe zucht hoop je "als ik daar nu eens een avond aan kon doorwerken...!"
Maar nu is ie dus af en mogen jullie samen met madammeke Lego hier uitgebreid keuren:
Het werd een knipmode juni 2010 rokje - zoals je er ook ook hier  een heleboel kan bewonderen. Ik rolde het patroon uit, bestudeerde uitgebreid de knipmode-uitleg (waar ik nog steeds geen yota van begrijp). Verdiepte me vervolgens in deze uitgebreide naai-instructies, en stikte het uiteindelijk toch weer geheel op mijn eigen eigenwijze wijze in elkaar.
Ik voegde er zakjes aan toe, een paspel langs de zakjes en de tailleband, en bovenaan komt het belegje als randje piepen: een truuk uit  haar alombekende truukendoos.


Binnenin ziet dat er dus zo uit: een beleg en een voering (die niet aan mijn kousen blijft plakken: hoera!) een heuse voering:  zoals een het een echte dameswinterrok betaamd en de blinde rits is deze keer echt zo blind als ne pier.

De achterkant dan: die prints laten doorlopen leek me wat te hoog gegrepen, het had waarschijnlijk wel mooier geweest maar dat is dan een uitdaging voor de volgende keer!


Plezant rokske, al zeg ik het zelf, ik begin te snappen waarom sommigen dit in serie produceren, hier volgen er vast ook nog meer. De volgende keer moeten de zakken alleen écht wel diepern, kijk maar:


Patroon: Knipmode juni 2010 - rok 4C
Stof: Noordt



14 opmerkingen:

  1. Het is een schoontje geworden! De zakjes zijn inderdaad precies aan de ondiepe kant... maar zo kan je dan weer perfect de omroepsters-van-één-pose aannemen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Man zo mooi en zo zalig vrolijk!, en die zakken ach het is een goede reden om niet verkouden te worden :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig!!!!! Het is een prachtig rokje geworden!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha! Blij te lezen dat ik niet de enige ben die geen bal snapt van de Knip-uitleg! Het rokje is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh man oh man, wat een mooie stof. Het rokje is zo mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk stofje ! Echt leuk met die paspel !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gedaan, met die paspel en de zakjes en het "komen-piepende" beleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Super mooi met die zakjes, ook al zijn ze niet diep.. (maar dat ziet toch niemand ;-) )
    En een leuk stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inderdaad een zeer schoon rokje. Al iets met de Fragile stof gemaakt (ja hoor ik blijf je stiekem volgen)? Hier zijn er al drie kleedjes van de band gerold...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nee, lies, aan de tricotjes heb ik me nog niet gewaagd... Als 't er van komt zie je ze hier wel verschijnen. Ben trouwens wel curieus naar jouw kleedjes... foto's? op FB misschien?

    BeantwoordenVerwijderen