Koortsblazen for Life?

woensdag 14 december 2011

Nee, naast al die examen- en verbeterstress hier thuis heb ik geen tijd meer over om nog acties voor het goede doel op poten te zetten, Sorry mannen! Tenzij ik me liet sponsoren voor het aantal gekweekte koortsblazen in deze periode of de uren slaap die ik tekortkom... Dju, spijtig dat dit de laatste music for life is want dat was anders dé perfecte actie voor volgend jaar!! Toch zijn we hier thuis, zoals de aandachtige volgers van deze blog al weten, "Rode-Kruisers" in hart en nieren en ligt dus ook MFL ons erg nauw aan het hart!  Mijn bewondering is bovendien ook eindeloos voor collega's die in deze periode van het jaar, naast examens opstellen, verbeteren én koortsblazen kweken er ook nog eens in slagen om centen voor dat goede doel bijeen te sprokkelen. Enkelen van hen speelden vlak voor de examenperiode de speelplaats plat met hun MFL-actie waarbij onze leerlingen plaatjes konden aanvragen en chocomelk drinken. Een andere speelt met zijn bandje De Rocketiers nu vrijdag in Café La Cuenta in Mol-Millegem.


Ik ga dus vrijdagavond een pintje drinken en naar live-muziek luisteren, naast dit blogberichtje meteen mijn bijdrage voor het goede doel, dat kan ik nu nog net aan zie! Voor mijn slaaptekort, verbeterwerk en mijn koortsblazen zal het vermoedelijk een minder goede zaak zijn, maar dat wordt dan ruim gecompenseerd door het nobele doel. Bovendien is ontspannen in zo'n periode het allerbelangrijkste om vol te houden... toch?
Voor wie in de buurt is en goesting heeft om af te komen... CU on friday!
Eén van de nummers op de playlist is trouwens dit fenomenaal nummer:

"I'm gonna fight 'em all
A nation army couldn't hold me back
They're gonna rip it off
Taking their time right behind my back

And I'm talking to myself at night
Because I can't forget
Back and forth through my mind
Behind a cigarette
And the message coming from my eyes
Says leave it alone

Don't want to hear about it
Every single one's got a story to tell
Everyone knows about it
From the Queen of England to the hounds of hell

And if I catch it coming back my way
I'm gonna serve it to you
And that aint what you want to hear
But thats what I'll do
And the feeling coming from my bones
Says find a home

I'm going to Wichita
Far from this opera for evermore
I'm gonna work the straw
Make the sweat drip out of every pore
And I'm bleeding, and I'm bleeding, and I'm bleeding
Right before the lord
All the words are gonna bleed from me
And I will sing no more
And the stains coming from my blood
Tell me go back home"
The White Stripes - Seven Nation Army

6 opmerkingen:

  1. Lang leve de witte strepen!
    En boe aan de koortsblazen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Kelly: ja Leve!... maar zo jammer dat z'r nie meer zijn (snik) nogal chance dat ze 't één en 't ander achtergelaten hebben...!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe een gokje: het college of de Rozenberg?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @juffrouw S. meeeuut... fout gegokt! Maar gij zijt duidelijk van "hierachter", dat kunt ge nie verstoppen! Komt ge morgenavond af? dan verklap ik u het geheim...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het toeval wil dat ik zaterdag in Millegem zit, maar niet op café. In 'mijnen tijd' was daar trouwens enkel het Lindeplein ofzo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. "In mijnen tijd"... oeh, gij zijt een échte precies! Aré, zonde dat ge niet wat vroeger af kunt komen. Zelfs in Millegem blijft de tijd dus uiteindelijk toch niet stilstaan en hebben ze tegenwoordig zelfs café's met Spaans klinkende namen... straf hé!

    BeantwoordenVerwijderen