Den boom in!

zaterdag 17 december 2011


Dit jaar moest ie uitblinken in kitscherigheid
én een hoog retrogehalte hebben,
daarover was (bijna)  iedereen het hier in huis eens.
Ja de kerstboom versieren is hier (soms toch)
een democratische gebeurtenis!


Dus doken we nog maar eens in de kelder van mijn moeder
en grabbelden daar nog wat paddestoelen en discoballen uit de doos.
Vonden we op zolder nog wat vogeltjes en sterren
en op de rommelmarkt kabouterballen, wekkerballen en paddestoelenballen!
Het geheel vulden we toch nog wat aan
met een nieuw sneeuwmanneke, zuurstokken, een uiltje,


en voila zie...
allemaal
den boom in!

(de schoonste boom die we ooit gehad hebben,
volgens onze Jongste!)


13 opmerkingen:

  1. aaah die doet me terugdenken aan de bomen uit mijn kindertijd! Met die discoballen en die figuurtjes, dat groene dennenappeltje hadden wij ook en van die vogeltjes op een knijper :oD ... alles verzameld in een oude televisiedoos die de karakteristieke geur van verdufte slingers had :o) aaaaaaah de geur van kerst :o) in mijn eigen dozen bewaar ik expres ook zo een slingers om de geur van kerst niet verloren te laten gaan :oD

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooie boom! Gezellige en kleurrijke kerstdagen gewenst (alvast)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, hier net zo! Alleen dat democratisch...ik geloof toch dat die kleine mannen meer in te brengen hebben dan ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hardstikke leuk!!! Ook bij ons hebben we niets meer in te brengen, maar gelukkig vind mama het zelf ook wel erg leuk;-)!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het fantastisch!
    Op het werk hebben wij ongeveer een gelijkaardige versie gezet, ook vol kleur en glitter!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die vilten slinger staat op het lijstje voor volgend jaar! Topboom!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @maarnietvangrijs + kelly + Mini@Tuur: ja hé, vinden wij ook!
    @saskiaenco: pure nostalgie, dat past bij de tijd van het jaar hé!
    @Linda en de rest: voor jullie ook alvast de beste wensen!
    @Siem: ja ik zag het op je blog: ze zijn ook met meer hé die kleine gasten van ons. Past perfect in het democratische idee.
    @Vero: check
    @Fieve: ik kan er ook best mee leven!
    @Katja: én op dat werk van jou lopen geen kleine kinderen rond? Gotcha!
    @Juffrouw S: doen, ik voel aan mijn kleine teen dat die vilten slingers hier nog vaak uit de kast gaan komen! (kerst, verjaardagsfeestje, past zelfs bij pasen vind ik...!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. fantastisch, dit vind k persoonlijk het mooist (lijkt wat op den onze ;-) veel vrolijke kleurtjes & retro! liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen