Van Tricot

vrijdag 5 augustus 2011


Tricot en ik,
wij zijn nog niet zo'n goeie maten,
ik denk dat we elkaar nog wat
beter moeten leren kennen.
Eerlijk gezegd vind ik 'm een beetje
angstaanjagend én ongelooflijk eigenwijs, die Tricot,
Hij begint onder mijn masjien,
altijd zijn eigen goesting te doen.
Om mij wat beter voor te bereiden
op onze volgende ontmoeting,
was er dus werk aan de winkel,
dus verdiepte ik mij uitgebreid in de XY-files.
In de loop van de voorbije week was 
het moment van onze volgende ontmoeting aangebroken:
Het halterkleedje Van Katoen in Tricot
viel in mijn postbus.
Ik sloeg meteen al haar wijze raad in de wind,
en toog aan de slag met een dun tricotstofje
- wat je dus als tricotleek beter niet doet,
maar goed, zo ben ik dan weer hé!
Ziet ge dit zomers halterjurkje
trouwens al in een dikke tricotstof?
Ik niet direct dus.
Bovendien lag er een kobaltblauw dun tricotje
in mijn stoffenkast,
dat perfect past bij mijn nieuwe kobaltblauwe sandalen:
dat was dus gewoon van moeten...

Ik heb gezwoegd,
en dat lag niet aan de tropische temperaturen
van de voorbije dagen,
evenmin aan de deskundige uitleg én tekeningen van de Madame,
want die waren zoals gewoonlijk weer zéér duidelijk.
De schuld is volledig te zoeken
bij de combinatie Tricot, ik én mijn masjien.
Alle naden in dit kleedje zijn minstens 1 keer losgetornd:
daar ben ik ondertussen wél al een echte krak in!
Ook bij het tekenen, knippen en meten deed ik weer wat mis,
waardoor het kleed véél te groot uitviel.
Aanpassen dus, losmaken, een stuk ertussenuit halen,
toch die rek erin...
Enfin, ik bespaar u de rest van mijn inspanningen.
Het moet gezegd dat het kleedje wel lekker zit.
Ondertussen heb ik Tricot alweer veel beter leren kennen,
wij worden ooit écht nog goei maten, Tricot en ik...

Patrooon: Mme Zsazsa  voor Van Katoen
Tips voor tricot: XY-files van Mamasha

3 opmerkingen:

  1. Hehe, inderdaad, in zoiets comfortabel wil je blijven rondlopen! :) Heel mooi kleurtje, die stof. Nog veel draagplezier he! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben al een even grote tricotleek als u, maar dit zou ik nog niet durven, mooi resultaat en dat telt!

    BeantwoordenVerwijderen